Prisijunk prie projekto!

Prisijunk prie projekto!

Pasidalink diaugsmu - tav?s reikia kitiems!

Pasidalink diaugsmu - tav?s reikia kitiems!

Projektas t?siasi!

Projektas t?siasi!

Kurkime savo eim? gerov? kartu!

Kurkime savo eim? gerov? kartu!

Klausimai - Atsakymai

Lauki vaikučio ir tau neramu? Sunku ir atrodo, kad visos durys uždarytos?

Turi neraminančių klausimų? Parašyk mums ir mes kartu rasim atsakymus!

KRIZ? BAIG?SI VISIEMS, ISKYRUS LIETUVOS VAIKUS

2014-07-01

Vaik? skurdas Lietuvoje vis dar siejamas tik su t?v? priklausomyb?mis ar rizika. Ta?iau vis danesnis reikinys, kai vaikai skursta augdami dviej? dirban?i? t?v? eimoje, negal?dami tik?tis nei paslaug? nei paramos i valstyb?s, o vaik? skurdo i rizikos eim? s?sajos vis retesn?s.

"Skurd? patirian?i? vaik? skai?ius alyje - pagrindinis atspindys, kuriame kaip niekur kitur atsispindi valstyb?s ne/vykdomos politikos privalumai ir tr?kumai. Tuo tarpu Lietuvoje skurd? patiria vis daugiau vaik?, nes t?v? pajam? apmokestinimas beveik nesiejamas su ilaikom? vaik? skai?iumi, o valstyb?s finansin? ar paslaugin? parama pasiekiama vis maesniam vaik? skai?iui' - Vaiko gerov?s komisijoje teig? NAMS valdybos nar? Rasa emait?.

Nors, Vaiko gerov?s taryboje formuojant Jungini? taut? vaiko teisi? komiteto rekomendacij? ?gyvendinimo strategij?, pagrindiniu NAMS si?lymu buvo ?traukti ? vaiko gerov?s vertinimo ir paramos skyrimo kriterijus VAIKO SKURDO s?vok?, vaik? skurdas kaip vaiko teisi? paeidimas vis dar lieka ne?vardintas. Vadinasi, ir priemoni? kovai su juo n?ra numatyta.

Si?lymo skurd? tiesiogiai ?vardinti kaip vien? pagrindini? vaiko teisi? paeidimo prieas?i? isig?sta. O k? jau ir kalb?ti apie priemoni? vaik? skurdo mainimui svarstym?. Kokios gali b?ti teis?s, jei pagrindinis teisi? paeidimo kriterijus neatsispindi n? vienoje veikloje. Vadinasi, su vaik? skurdu nebus kovojama, o visas strategijos ?gyvendinimas ir v?l suksis apie realiai vaik? gerov? maai ne?takojan?ius dalykus: pavadinimus, diskusijas, personalo mokymus ir t.t..

Kita tokio trumparegikumo pasekm? - vaiko teis?s vis dar traktuojamos atskiriant jas nuo artimosios aplinkos - t?v?, glob?j? ar ?t?vi?. Tarsi vaiko teis?s ir j? auginantys asmenys yra dvi paralelin?s svetimyb?s. Tarsi vaiko teis?s r?pi tik institucij? ir ?staig? darbuotojams, o aktualios ir taikomos tik t?v? netekusiems ar ypating? poreiki? turintiems vaikams. Tokiu poi?riu vadovaujantis formuojamos strategijos pasmerktos lugimui. Juk net Konstitucijoje pirmoji ir svarbiausia atsakomyb?s u vaikus yra priskiriama t?vams. Vadinasi, b?tent jie ir tur?t? aktyviausiai ginti, ?gyvendinti ir atstovauti vaik? teises. Ta?iau visi kovos u vaik? teises keliai kol kas yra nukreipiami institucij? ir ?staig? linkme - stiprinti, pl?toti, mokyti ir viesti ketinama darbuotojus ir personal?, teis?jus ir policininkus. O tai reikalauti gr?tamojo ryio, atsakomyb?s ir ukrauti mokes?i? nat? procesams finansuoti bei naujus ?pareigojimus ar reikalavimus adama t?vams ir glob?jams.

Belieka tik?tis, kad su laiku t?vai bus suvokiami ne kaip asmenys, paeidin?jantys vaiko teise, o vaik? gyn?jai ir atstovai, o viceministro duotas paadas artimiausiu laiku ianalizuoti vaik? skurdo tematik? Vaiko gerov?s taryboje ir papildyti strategij? pagal poreik? bus ites?tas. B?ten ia viltimi vadovaujantis ir poky?i? tikintis, NAMS i esm?s pritaria Vaik? teisi? ?gyvendinimo strategijai.

Tuo tarpu NAMS savo veikloje sieks, kad vaik? skurdas m?s? alyje b?t? suvokiamas ne tik kaip prasig?rusi? ar rizikoje esan?i? t?v? asmenin? problema, bet kaip kiekvien? galinti paliesti gr?sm?, ateit? udantis blogis, su kuriuo kovoti reikia visomis priemon?mis. Sieksime, kad vaikui skurstant, pagalba b?t? suteikiama laiku ir taikliai, o t?vai ar glob?jai b?t? suvokiami kaip pagrindiniai vaik? teisi? gyn?jai, o ne prieai, nuo kuri? ?vairios tarnybos tur?t? saugoti alies atalas.

Dokumentas prisegamas.